سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سه تن را دشمن می دارد : کسی که منّت گذارانه صدقه می دهد ؛ آن که در عین دارایی، در خرجی دادنْ سخت می گیرد ؛ و فقیر ولخرج . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مشخصات مدیروبلاگ
 
مرتضی ولیزاده[0]
سلام بر خوانندگان عزیز وبلاگ. من در این وبلاگ مطالبی که به نظرم مفید بوده یا در خودم تاثیر گذاشته آورده ام.باشد که مورد قبولتان واقع شود. استفاده از مطالب وبلاک با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع مجاز می باشد.

خبر مایه

این نامه ای است که یک جوان 22 ساله به حضرت آیت‌الله علامه طباطبایی درسال 1355 نوشته و برای رهایی از گناه از محضر علامه راه چاره خواسته است.

محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی جناب آقای طباطبایی

          سلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

 جوانی هستم 22ساله، که تنها ممکن است شما باشید که به این سوال من پاسخ گویید. در محیط و شرایطی زندگی می‌‌کنم که هوای نفس و آمال بر من تسلط فراوان دارند و مرا اسیر خود ساخته‌اند و سبب باز ماندن من از حرکت به سوی الله شده‌اند. درخواستی که از شما دارم این است که بفرمایید بدانم به چه اعمالی دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم و این طلسم شوم را که همگان گرفتار آنند بشکنم و سعادت بر من حکومت کند؟ لطفاً نصیحت نمی‌خواهم، بلکه دستورات عملی برای پیروزی لازم دارم.

23/10/1355

جوابی که حضرت آیت الله در پشت همان نامه مرقوم کردند:

علامه طباطبایی

                                        بسم الله الرحمن الرحیم

       سلام علیکم

 برای موفق شدن و رسیدن به منظوری که در پشت ورقه مرقوم داشته‌اید لازم است همتی بر آورده و توبه نموده، به مراقبه و محاسبه بپردازید. به این نحو که:

 هر روزه طرف صبح که از خواب بیدار می‌شوید، قصد جدی کنید که هر عملی پیش آید، رضای خدا- عَزَّ اسْمُهُ- را مراعات خواهم کرد. آن وقت در هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، نفع آخرت را منظور خواهید داشت، به طوری که اگر نفع اخروی نداشته باشد، انجام نخواهید داد، هر چه باشد. و همین حال را تا شب، وقت خواب، ادامه خواهید داد. وقت خواب، چهار- پنج دقیقه‌ای در کارهایی که روز انجام داده‌اید، فکر کرده و یکی یکی از نظر خواهید گذرانید، هر کدام مطابق رضای خدا انجام یافته، شکرکنید و هر کدام، تخلف شده استغفار کنید و این رَویه را هر روز ادامه دهید. این روش اگر چه در بادی حال [اولِ کار]، سخت و در ذائقه نفس تلخ می‌باشد، ولی کلید نجات و رستگاری است. و هر شب، پیش از خواب توانستید سُوَر مُسبِّحات [سوره‌هایی که با تسبیح خداوند آغاز می‌شوند] یعنی: "سوره‌های حدید و حشر و صف و جمعه و تغابن" را بخوانید و اگر نتوانستید، تنها "سوره حشر" را بخوانید و پس از بیست روز از حال اشتغال، حالات خود را برای بنده در نامه بنویسید. ان‌شاءالله موفق خواهید بود.

محمد حسین طباطبایی

مأخذ: علی شیروانی، نامه‌های عرفانی، صص 187 – 188.

تعجیل در فرج آقا امام زمان، گناه نکنیم...


91/10/28::: 2:7 ع
نظر()